Server & Network Monitoring Παρακολούθηση σέρβερ και δικτύου, στην οθόνη σας.
Με το monitoring γίνεται προληπτική παρακολούθηση όλων των δικτύων, servers, εφαρμογών και συσκευών σε πραγματικό χρόνο. Έτσι, τα προβλήματα εντοπίζονται εγκαίρως, προτού εξελιχθούν σε συμβάντα διακοπής λειτουργίας.
Monitoring Screenshots
Πως Δουλεύει το Monitoring Παρακολούθηση server, εφαρμογών και συσκευών σε πραγματικό χρόνο.
Η παρακολούθηση (monitoring) είναι η πρακτική της συλλογής πληροφοριών και μετρήσεων που αφορούν τη λειτουργία του server και του εξοπλισμού του δικτύου, είτε πρόκειται για hardware ή software.
Περιλαμβάνει τόσο την παρακολούθηση για τυχόν πιθανά συμβάντα, όσο και την ανάλυση της απόδοσης, καθιστώντας το σημαντικό εργαλείο για τον γρήγορο εντοπισμό και την επίλυση σφαλμάτων.
Χάρτης Δικτύου
Αρχικά, κάνουμε καταγραφή του συνόλου του εξοπλισμού που βρίσκεται στο Δίκτυό σας. Ενδεικτικά: servers, routers, switch, ups, εκτυπωτές, καταγραφικό καμερών, κ.α. Στη συνέχεια, αποτυπώνουμε το χάρτη στην εφαρμογή monitoring, με κατανοητή απεικόνιση και ονομασίες. Έτσι, σε μία οθόνη, έχετε σαφή εικόνα του δικτύου σας, γνωρίζετε πού βρίσκεται κάθε συσκευή και πώς συνδέεται με το υπόλοιπο δίκτυο. Ο λόγος που προτείνουμε σε κάθε επιχείρηση να χρησιμοποιεί το monitoring είναι πως διευκολύνει τον εντοπισμό συσκευών που δυσλειτουργούν, ώστε να είναι εύκολη η επίλυση αλλά και η αποτροπή προβλημάτων.
Μείωση χρόνου downtime
Η αποτελεσματική παρακολούθηση των δικτύου σας, διασφαλίζει ότι τυχόν απαιτήσεις για συντήρηση μπορούν να εντοπιστούν εκ των προτέρων και να γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες. Με αυτόν τον τρόπο η συντήρηση μπορεί να προγραμματιστεί με τρόπο που να διατηρεί το χρόνο διακοπής λειτουργίας του δικτύου ή του server στο ελάχιστο, να αποφευχθούν διακοπές λειτουργίας εντός ωραρίου και να εφαρμοστούν αποτελεσματικά σχέδια αποκατάστασης.
Πλεονεκτήματα Monitoring Παραθέτουμε συνήθη τεχνολογικά προβλήματα στα οποία το monitoring του δικτύου βοήθησε τόσο εμάς όσο και τους πελάτες μας να επιλύσουμε ή να αποτρέψουμε βλάβες.
Πρόβλημα στην VoIP Τηλεφωνία
Ειδοποίηση από:
Αίτημα τεχνικής υποστήριξης πελάτη
Ένδειξη monitoring:
Υψηλή χρήση bandwidth
Συνέπειες:
Δυσλειτουργία στις εισερχόμενες και εξερχόμενες κλήσεις, καθυστέρηση μεταφοράς φωνής, διακοπή κλήσεων με κλείσιμο γραμμής κ.α.
Αντιμετώπιση:
Μετά από έλεγχο διαπιστώθηκε ότι χρήστης χρησιμοποιούσε μεγάλο bandwidth καθώς παρακολουθούσε video streaming και παράλληλα διενεργούσε λήψη μεγάλου αρχείου. Ο χρήστης έπαυσε τα παραπάνω και η τηλεφωνία επανήλθε στη σωστή λειτουργία.
Πρόβλημα στο server
Ειδοποίηση από:
Αυτόματη ειδοποίηση monitoring
Ένδειξη monitoring:
Βλάβη σε συγκεκριμένο σκληρό δίσκο
Συνέπειες:
Σε raid συστοιχία 4 δίσκων στο server, ο ένας δίσκος χάλασε. Αν αυτό δε διαγνωστεί εγκαίρως και χαλάσει και δεύτερος δίσκος, είναι πιθανή η απώλεια δεδομένων και υπάρχει ο κίνδυνος να χρειασθεί να ξαναστηθεί ο server από την αρχή, δημιουργώντας έξοδο στον πελάτη καθώς και χρόνο αναμονής για την επαναλειτουργία της επιχείρησης.
Αντιμετώπιση:
Αντικαταστήσαμε τον προβληματικό δίσκο.
Πρόβλημα βάσης δεδομένων ιστοσελίδας
Ειδοποίηση από:
Αίτημα τεχνικής υποστήριξης πελάτη
Ένδειξη monitoring:
Μεγάλος χρόνος ανταπόκρισης sql
Συνέπειες:
Μεγάλη αναμονή κατά τη χρήση της ιστοσελίδας, με συνέπεια οι χρήστες να εγκαταλείπουν το website.
Αντιμετώπιση:
Η ιστορικότητα στο monitoring έδειξε ότι από μια ημερομηνία και μετά, μεγάλωσαν τα sql queries ανά δευτερόλεπτο. Διαπιστώσαμε την ύπαρξη λάθους query το οποίο επιβάρυνε τον sql server. Ειδοποιήθηκε ο Πελάτης και ο προγραμματιστής του, ο οποίος διόρθωσε το query και η ταχύτητα της ιστοσελίδας επανήλθε.
Πρόβλημα backup
Ειδοποίηση από:
Αυτόματη ειδοποίηση monitoring
Ένδειξη monitoring:
Μη επιτυχής διενέργεια backup
Συνέπειες:
Σε περίπτωση παύσης διενέργειας backup υπάρχει απώλεια δεδομένων για χρονικό διάστημα που εξαρτάται από το ποια ημερομηνία ελήφθη το τελευταίο backup και σε ποια ημερομηνία έγινε το πρόβλημα αντιληπτό ή χρειάστηκε η ανάκτηση δεδομένων. Μπορεί να είναι ώρες ή ημέρες, ακόμα και μήνες.
Αντιμετώπιση:
Διαπιστώσαμε ότι δε λειτουργεί το internet στη dedicated γραμμή που διατηρεί ο Πελάτης για το σκοπό του backup. Ειδοποιήθηκε ο Πελάτης, ο οποίος δήλωσε βλάβη στον πάροχο της γραμμής internet ώστε να γίνει αποκατάσταση της σύνδεσης.
Στις παραπάνω περιπτώσεις, το εργαλείο monitoring βοήθησε να διαπιστωθούν και να επιλυθούν τα προβλήματα online, χωρίς να απαιτηθεί επίσκεψη τεχνικού μας στο χώρο του πελάτη.